Поведінковий кодекс учня

КОДЕКС ПОВЕДІНКИ

УЧНЯ ПРИВАТНОГО ЛІЦЕЮ  «ЖИВЕ СЛОВО» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛІНГВІСТИЧНИЙ ЦЕНТР «САНБІМ»

МЕТА

Мета цього документа – встановити принципи і стандарти поведінки учнів у школі «ЖИВЕ СЛОВО».

Цей кодекс передусім є керівництвом та ресурсом для учнів, батьків та вчителів. Основна його функція: підтримка високого стандарту поведінки та взаємостосунків у школі «ЖИВЕ СЛОВО». Насамперед, для кожного учня важлива доброзичлива і безпечна атмосфера – тільки у таких умовах дитина набуватиме якісних знань та вмінь. Тому усі члени шкільної спільноти – вчителі, батьки та діти – несуть спільну відповідальність за дотримання та виконання правил поведінки.

ЗАГАЛЬНІ  ПОЛОЖЕННЯ

У ЛІЦЕЇ  впроваджена система винагород і заохочення до зразкової поведінки та відмінних успіхів у навчанні.

БРОНЗОВА ЗОНА винагород передбачає подарунковий фонд проєкту “Сильна сторона” та нагородну атрибутику переможцям конкурсів шкільного рівня, заохочувальні солодощі.

СРІБНА ЗОНА винагород передбачає подарунковий фонд проєкту “Сильна сторона” (на суму від 200 до 700 грн) та нагородну атрибутику переможцям конкурсів шкільного та міського  рівнів.

ЗОЛОТА ЗОНА винагород передбачає одноразову  шкільну стипендію за результатами ЗНО (1000 грн) та подарунковий фонд проєкту “Сильна сторона” (на суму більше 700 грн), а також  нагородну атрибутику переможцям конкурсів всеукраїнського, міжнародного та міського  рівнів.

У випадку неприйнятної поведінки можуть застосуватися дисциплінарні міри. У школі може вестися відео спостереження з фіксацією звуку, після чого здійснюватиметься моніторинг поведінки учня за допомогою відповідного бланку (журналу обліку порушень), з яким попередньо вчитель або уповноважена особа ознайомить батьків та учня.

ЦІННОСТІ

Навчання та виховання у ЛІЦЕЇ «ЖИВЕ СЛОВО» базується на загально-християнських цінностях. Практика щодо винагородження доброї поведінки та дисциплінарних мір у разі порушення правил поведінки теж ґрунтуються на цих цінностях.

Цінності  ліцею «ЖИВЕ СЛОВО»

Повага: з повагою ставитися до оточуючих, після чого можна очікувати поваги до себе.

Відповідальність: помилки – невід’ємна частина життя, а вміння приймати на себе відповідальність за свої вчинки або за свою бездіяльність є важливою умовою розвитку сильної особистості.

Чесність і порядність: говорити правду, бути щирим та вміти визнати свою помилку; не приховувати поганих учинків іншого.

Доброта, співчутливість і толерантність: допомогти, підтримати, а не засуджувати, з розумінням ставитися до слабкостей іншого.

Пізнання і розвиток: здобувати знання, навички та вміння, які відповідають вимогам сучасності, розвивати себе духовно та фізично. Досягати стабільно високих результатів у навчанні.

Вдячність: цінувати все те, що маєш у житті, і насамперед бути вдячним за батьків, друзів та вчителів.

Дисципліна та виконання правил: це вміння контролювати себе, робити те, що необхідно в даний момент і сумлінно виконувати правила.

Любов та віра у Бога: Бог є любов – це найбільша цінність. Любов – джерело усіх інших цінностей, і без любові жодні цінності не мають сенсу. Тож люби Бога та ближнього.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ЛІЦЕЇ

Загальні правила поведінки у школі

ЛІЦЕЙ – це простір для навчання. Від учня очікується відповідна поведінка, повага та ввічливе ставлення  до вчителя та інших учнів. Бути пунктуальним. Акуратно ставитися до шкільного майна. До школи можна приносити лише ті речі, які є необхідними для навчального процесу і особистого користування.

Забороняється:

1.1. Запізнення та пропуск уроків без поважної причини.

1.2. Публічне вживання непристойних, вульгарних та лайливих слів і фраз як до вчителів, так і до учнів.

1.3. Будь-які словесні образи, обзивання та погрози.

1.4. Агресивна поведінка до інших, бійки.

1.5. Непристойні дотики до інших учнів або непристойні висловлювання,  які можуть бути розцінені як сексуальні домагання.

1.6. Буллінг (цькування), а саме:

систематичні кепкування з будь-якого приводу (національність, релігійна приналежність, фізичні та емоційні особливості, зовнішній вигляд тощо);

задирство;

фізичні і психологічні приниження, різного виду знущання;

бойкот та ігнорування;

псування особистих речей.

1.7. Принесення на територію ЛІЦЕЮ будь-яких алкогольних або тютюнових виробів, будь-яких засобів для куріння (наприклад, вейп, електронні сигарети, кальян тощо), наркотичних речовин та порнографічної продукції.

ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС УРОКУ

Від учня очікується, що він приходить на урок вчасно, підготовленим. Під час уроку виконує завдання вчителя, бере активну участь в обговоренні, відповідає на запитання, але говорить спокійним голосом, ввічливо ставиться до вчителя та інших дітей. Встає, виходить тільки з дозволу вчителя. Записує домашнє завдання у щоденник.

Забороняється:

2.1. Неввічливо, насмішкувато звертатися до вчителя та учнів.

2.2. Перебивати учителя під час уроку.

2.3. Відмовлятися виконувати прохання чи інструкції вчителя, які безпосередньо пов’язані з навчальним процесом.

2.4. Самовільно вставати з місця, ходити по класу, виходити з класної кімнати.

2.5. Голосно розмовляти з іншими учнями,  кричати.

2.6. Умисно спекулювати часом, затягувати початок уроку.

2.7. Запізнюватися на урок.

ПОВЕДІНКА НА ПЕРЕРВІ У ПРИМІЩЕННІ ЛІЦЕЮ

Перерва – час для відпочинку та підготовки до наступного уроку.

Забороняється:

3.1. Гучно вмикати музику, відео з будь-яких пристроїв.

3.2. Штовхатись, стрибати та бігати у приміщенні школи.

ПОВЕДІНКА НА ПОДВІР’Ї  ЛІЦЕЮ

Подвір’я ЛІЦЕЮ – пришкільна територія, де під час перерви переважно перебувають учні. На подвір’ї школи слід дотримуватися основних правил безпеки (не бігати, не штовхатися, не кидати сніжки).  У зимовий період  пересуватися до інших приміщень школи обережно, минаючи краї дахів.

Забороняється:

4.1. Виходити під час навчальних годин за територію школи без супроводу.

4.2 Перелізати через паркан.

4.3. Підніматись на пожежну драбину.

4.4. Нищити квітники та дерева.

4.5. Будь-яка ігрова діяльність, яка може призвести до травматизму, без відома вчителя.

4.6. У нестійку погоду та зимовий період  перебувати на території подвір’я.

ПОВЕДІНКА У ЇДАЛЬНІ

Їдальня – місце, де можна поїсти та спокійно поспілкуватися один з одним. Перед їжею слід помити руки. Їсти охайно, не заважати іншим. Після їжі прибрати за собою посуд та подякувати тим, хто готував та подавав їжу.

Забороняється:

5.1. Бігати по їдальні, кричати та будь-яким чином перешкоджати іншим учням споживати їжу.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД, ОХАЙНІСТЬ

У школі від учнів очікується охайний зовнішній вигляд. Одяг має бути випраний, випрасуваний і наближений до ділового стилю. Те ж саме відноситься до тіла дитини: її обличчя, руки, волосся і нігті повинні бути чистими.

Спортивний одяг учні носять тільки на уроках фізичної культури.

В осінньо-зимовий  та весняний період наявність змінного взуття обов’язкова. Верхній одяг слід зберігати у шафці.

Забороняється:

6.1. Яскравий макіяж та манікюр, носіння ювелірних та масивних прикрас, сережок.

6.2. Мати неохайне волосся, фарбувати його у неприродні кольори.

6.3. Використовувати різкі парфумерні аромати.

6.4. Носити декольтовані, занадто яскраві (з яскравим принтом включно), укорочені блузки («топики», футболки тощо), занадто яскраві сорочки; дуже короткі і дуже довгі спідниці; укорочені, стягуючі штани, бриджі, шорти тощо; широкі штани на кілька розмірів більші від потрібного, які відкривають велику частину нижньої білизни або тіла; одяг для літнього відпочинку.

6.5. Сидіти в класі у верхньому одязі.

ПОВЕДІНКА ПОЗА ШКОЛОЮ

Поведінка поза школою, яка має відношення до діяльності і репутації школи, має бути шанобливою.

Забороняється:

7.1. Публікувати в соціальних мережах фото і відеоматеріали, які не сприяють позитивній репутації школи.

7.2. Розміщувати в мережі Інтернет фото інших учнів, вчителів  та інформацію про них без їхньої попередньої згоди.

ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО ТЕЛЕФОНА, ПЛАНШЕТА ТА ІНШОЇ ТЕХНІКИ

У приміщенні та на території школи користування мобільними телефонами, планшетами та іншими пристроями без дозволу вчителя заборонене. Перед початком занять телефони та інші пристрої необхідно здати відповідальній особі (класному керівнику) або вчителю першого чи другого уроків. Для зв’язку з батьками можна скористатися шкільним телефоном, що знаходиться в секретаря або охоронця школи.

У разі самовільного використання мобільного телефона, планшета та іншої техніки ці предмети вилучаються і зберігаються до завершення навчального процесу у працівника школи, якого комісія (адміністрація) призначить відповідальним. У разі відмови учня здати телефон відповідальній особі або у разі повторного порушення застосовуються дисциплінарні міри червоної зони і батьки сплачують штраф у розмірі 50 гривень. При кожному повторному порушенні сума штрафу щоразу зростатиме удвічі (100 грн., 200 грн., 400 грн. відповідно).

Забороняється:

8.1. Зберігати телефон (інший пристрій) на учнівській парті.

8.2. Використовувати мобільний телефон, планшет або інші пристрої на уроці чи перерві без дозволу вчителя.

СТАВЛЕННЯ ДО ШКІЛЬНОГО МАЙНА

Шкільне майно – один із важливих ресурсів школи. Очікується шанобливе ставлення, акуратність у використанні техніки, меблів та спортивного інвентарю. Важливим є економне використання ресурсів, у тому числі електроенергії, води, гігієнічних засобів. Кожний учень несе відповідальність за своє робоче місце.

Забороняється:

9.1. Будь-яке псування та нищення шкільного майна (наприклад, писати або малювати на парті, стінах тощо).

9.2. Самовільно використовувати будь-яку шкільну техніку.

ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Поведінка під час дистанційних занять, а також спілкування в групах класів повинні сприяти самоорганізації учнів, якісному навчанню, позитивній  репутації християнської школи і шанобливому ставленню до всіх учасників освітнього процесу. На вимогу вчителя учасники освітнього процесу працюють на уроці з увімкненими камерами.

Забороняється:

10.1. Заходити в зум-конференції уроків та на інші платформи ІКТ під чужим або незрозумілим  іменем.

10.2. Передавати посилання на шкільні заняття третім стороннім особам, окрім батьків або осіб, які їх заміняють.

10.3. Пропускати дистанційні заняття без поважних причин або завчасного попередження батьків.

10.4. Навмисно відволікати учасників освітнього процесу під час заняття (гримаси, шум, малювання екрану, тощо).

10.5. Запізнюватися на  уроки дистанційного навчання, які проходять у режимі синхронного часу.

 

ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ТА ДИСЦИПЛІНАРНІ МІРИ

У разі порушення вищевказаних заборон до учня можуть застосовуватися дисциплінарні міри.

  1. Жовта зона: порушення поведінки розглядається вчителем.

У разі порушення заборон  жовтої зони учень отримає усне попередження від вчителя або штаф до 100 грн..

У разі повторного порушення заборон жовтої зони вчитель інформує про порушення батьків записом у щоденнику або попереджувальною запискою.

У випадку багаторазового порушення заборон жовтої зони для учня складається поведінковий план, який передбачає моніторинг поведінки (див. Додаток) та винагороду бажаної поведінки. Такий план складає класний керівник, уповноважена особа та батьки. У разі повторного порушення застосовуються дисциплінарні міри оранжевої зони.

  1. Оранжева зона: порушення поведінки розглядається вчителем, заступником директора і (або) директором та батьками.

У разі порушення заборони оранжевої зони учень отримує письмове попередження від вчителя, заступника директора і (або) директора ЛІЦЕЮ.

Якщо поведінка учня спричинила загрозу життю і здоров’ю учасників навчально-виховного процесу, то, з метою самоусвідомлення, порушнику надається можливість  дистанційного навчання та самонавчання на термін, визначений комісією.

У випадку повторного порушення заборон оранжевої зони для учня складається поведінковий план, який передбачає моніторинг поведінки (див. Додаток 1) та винагороду бажаної поведінки. Такий план складає класний керівник, уповноважена особа та батьки. У разі повторного порушення застосовуються дисциплінарні міри червоної зони, в тому числі штраф до 1000 грн.

У разі пошкодження шкільного майна або майна іншого учня батьки відшкодовують повну його вартість.

  1. Червона зона: порушення поведінки червоної зони розглядаються адміністрацією школи (директором, заступником директора, вчителями), учнем та батьками.

У разі порушення заборони червоної зони учень отримує письмове попередження.

Якщо учень систематично порушує правила Поведінкового кодексу або його дії спричинили загрозу життю і здоров’ю учасників навчально-виховного процесу, то, з метою самоусвідомлення, порушнику надається можливість дистанційного навчання та самонавчання на термін, визначений комісією (адміністрацією), відпрацювання на благо школи (допомога в господарському відділі, бібліотеці, їдальні тощо) або накладається сплата штрафу, розмір якого встановлюється Комісією з питань поведінкового кодексу.

У разі повторного порушення учень отримує повторне письмове попередження і батьки оплачують освітні послуги у повному  розмірі, а саме: вартість освітніх послуг без урахування коштів жертводавців. Станом на 01. 01. 2021 р. вона складає сім з половиною тисяч гривень.

Якщо після повторного письмового попередження учень порушує поведінку, то наслідком може бути непродовження договору надання освітніх послуг та відрахування зі школи. Рішення приймає адміністрація школи в односторонньому порядку.

Додаток

Таблиця 1

ЖОВТА ЗОНА

(дисциплінарні міри штрафу – до 100 грн)

ОРАНЖЕВА ЗОНА

(дисциплінарні міри штрафу – до 1000 грн)

ЧЕРВОНА ЗОНА

(дисциплінарні міри штрафу – більше 1000 грн)

Ненавмисне порушення тиші уроку. Агресивна поведінка до інших.

Неввічливе звертання до вчителя та учнів,  свідомі насмішкуваті коментарі.

 Бійка (навмисне чи ненавмисне травмування учасників НВП);

Тілесні ушкодження (навмисні чи ненавмисні) собі або іншим учасникам освітнього процесу;

Буллінг, а саме:

– систематичні кепкування з будь-якого приводу (національність, релігійна приналежність, фізичні та емоційні особливості, зовнішній вигляд тощо);

– задирство;

– фізичні і психологічні приниження;

– різного виду знущання;

– бойкот та ігнорування;

– псування особистих речей тощо.

Перебивання вчителя під час уроку. Знищення або значне пошкодження шкільного майна або техніки. Приносити на територію школи будь-які алкогольні або тютюнові вироби, наркотичні речовини, та порнографічну продукцію.
Відмова виконувати прохання чи інструкції вчителя. Нищення квітників та дерев. Непристойні дотики до інших учнів або непристойні висловлювання,  які можуть бути розцінені як сексуальні домагання.
Самовільно вставати з місця, ходити по класу, виходити з класної кімнати. Публічно вживати непристойні, вульгарні та лайливі фрази як до вчителів, так і до учнів. Будь-якого роду погрози учасникам освітнього процесу (учням, вчителям, батькам, працівникам закладу).
Голосно розмовляти з іншими учнями та  кричати під час уроку без дозволу вчителя. Будь-які словесні образи, обзивання та погрози. Релігійна та інші види  нетерпимості  по відношенню до інших осіб.
Умисне спекулювання часом, затягування початку уроку. Перелізати через паркан. Виходити самовільно за територію школи без супроводу під час навчальних годин. Під час дистанційного навчання передавання посилання на шкільні заняття третім стороннім особам, окрім батьків або осіб, які їх заміняють.
Несистемне запізнення на урок без поважної причини. Публікувати в соціальних мережах фото і відеоматеріали, які не сприяють позитивній репутації школи. Прогул уроків.
Штовхатись, стрибати та бігати у приміщенні школи. Розміщувати в мережі Інтернет фото інших учнів, вчителів  та негативну  інформацію про них без їхньої попередньої згоди.
Будь-яка ігрова діяльність (яка може явно призвести до травматизму) без відома вчителя.  Безпідставна відмова прибрати своє робоче місце (на уроці або після навчальних занять).
Бігати по їдальні, кричати та будь-яким іншим чином перешкоджати іншим споживати їжу. Використання мобільного телефона, планшета та інших пристроїв в приміщені та на території школи без дозволу вчителя.
Дрібне псування та нищення шкільного майна (наприклад, писати або малювати на парті, стінах тощо). Гучно вмикати музику з будь-яких пристроїв без дозволу вчителя.
Підніматись на пожежну драбину. Заходити в зум-конференції уроків та на інші платформи ІКТ під чужим або незрозумілим  іменем.
Запізнення на  уроки дистанційного навчання, які проходять у режимі синхронного часу. Систематичний пропуск  дистанційних заняття без поважних на те  причин та завчасного попередження батьків.
Під час дистанційного навчання навмисне відволікання учасників освітнього процесу від  процесу заняття (гримаси, шум, малювання екрану, тощо).

 

(Порушення фіксуються в журнал обліку порушень Кодексу поведінки учня Приватного ліцею «ЖИВЕ СЛОВО» ПП «ЛІНГВІСТИЧНИЙ ЦЕНТР «САНБІМ» (в учнівському щоденнику або вайбер_повідомленні батькам) та розглядаються комісією.